neděle 4. srpna 2013

Dohráno: Warhammer: mark of chaos


Legie chaosu anebo Impérium? Volba byla jasná, každý správný pařan by zvolil ty zlé, nejinak tomu bylo i v mém případě, přeskočení tutorialu bylo také samozřejmostí a já se tak mohl směle bez zdržování pustit do kampaně, jenž čítá čtyři kapitoly po cca 10ti misích.

Hned na začátku se ujmeme hrdiny chaosu, jménem Thorgar (na straně Impéria je jeho ekvivalent Stefan), jenž je veden zlým duchem k tomu, aby sjednotil přeživší legie chaosu, jenž nepadly u bitvy o zemi zvanou Kislev, která je situována na severovýchodě Impéria (ano,ano, jedná se defacto o pokračování WH:DARK OMENu, ve které byly legie chaosu právě v bojích o Kislev poraženy).  


Ze začátku máme k dispozici pouze pár zlaťáků a samotného hrdinu, který si musí svou armádu postupně naverbovat, vyzbrojit a vytrénovat k tomu, aby mohl chaos prorazit zpátky na jih směrem k srdci Impéria.


Po první vyhrané bitvě se ocitneme na mapě světa, kde máme nalinkovanou cestu dále, jejíž přímočarost je někdy narušena volitelným úkolem (duel s nepřátelským hrdinou / speciální mise), samozřejmě zde platí, že je dobré tyto odbočky neminout, přinese to jak zkušenosti tak potřebné zlato či speciální artefakty.


Po cestě se dají ještě potkat města, ve kterých můžeme za ukořistěné zlato naverbovat nové jednotky anebo doplnit stav stávajících a jelikož se jim sbírají zkušenosti, tak je tato možnost klíčová. Dále zde můžeme naše svěřence vybavit lepším brněním a zbraněmi, anebo je možno dokoupit trubače jenž zvyšuje morálku v boji a „malého“ hrdinu, který je odolnější než zbytek jednotky. K dobývání hradů se nám budou hodit výbušné sudy, které jsou schopny narušit zdi případně žebřík, pomocí kterého je možno vylézt na hradby a odtama obtěžovat obránce hradu.Ve městech se dají ještě prodat nakradené věcí, anebo naším hrdinům můžeme nakoupit různé magické předměty, které se dají využít v následných bitvách.


Ve hře jsou přítomny i RPG prvky, jelikož naším hrdinům každým úspěšným zásahem roste zkušenost a když už se ji nastřádá dost, dostane se na vyšší úroveň, za kterou dostane zkušenostní body, jenž následně můžeme investovat buď do osobních vlastností daného hrdiny (silnější kouzla, silnější údery v boji..), dále pak lze bodíky uplatnit ve stromu dovedností zvaného „Duel“, což nám zase přidá různé výhody při boji s nepřátelským hrdinou a poslední možností, kde uplatnit nastřádané body jsou vlastnosti, které slouží k podpoře naších soudruhů v boji, pokud je k jejich regimentu hrdina přiřazen (vyšší morálka, větší odolnost v boji ..).Tohle vše se následně projeví i v reálném boji a z naších usmrkanců se ve výsledku stanou elitní bojovníci.


Zhruba v polovině hry se situace změní a do pracek se nám dostanou roztomilí krysáci ( v případě lidí to jsou elfové ), kterých je sice mnoho, ale zase méně vydrží.Po pár misích se opět ujmeme Thorgara, ale s krysákama se jen tak nerozloučíme, později si za ně ještě párkrát zahrajeme.


Na to že se jedná o hru z roku 2006, tak grafika je naprosto úžasná i v dnešní době. Pohled na bojiště je plně ve 3D. stejně tak jednotky,budovy a věci vůkol, vše je stínováno, tam se pohupuje travička, tuhle prší, v dáli je zase mlha kolem rybníka brčálníka, kouzla hezky barevně sviští a dělají ty správné wow efekty, prostředí se také často mění, co chtít více? Hudba a zvuky nezůstávají nijak pozadu a doplňují tak výbornou atmosféru hry.


Boje jsou o taktice a také o štěstí, jelikož pokaždé bojujeme proti značné přesile. Dobývání hradů je kapitola sama o sobě a bývá to docela obtížná záležitost, jenž je také časově omezena, oproti tomu (volitelné) duely s nepřátelskými hrdiny jsou nudné a nezajímavé, hráč má možnost jen klikat na speciální kouzla které má k dispozici (viz body ve stromě dovedností duel), o nějaké pořádné taktice se tu nedá mluvit.


Ohledně AI nepřátel, semotamo jsou schopni koordinovaného útoku, ale víceméně se jedná spíše o početní nebo terénní výhodu. o tom, že by nepřátelští hrdinové či kouzelníci nějak více využívali speciálních schopností a kouzel si můžeme bohužel nechat jen zdát..


Co říct na závěr, je to takový trochu jiný typ strategie mixnutý s RPG prvky, kde je opravdu i přes slabší AI třeba používat mozek, zábava je to parádní podpořena výborným zpracováním a nulovou bugovostí (verze hry 1.72).

Doporučují čtyři vlci z pěti!

Dohrál jsem obě nabízené kampaně, tu za chaos na obtížnost normal, což byla asi chyba, od nějaké první třetiny hry to bylo velice lehké a nouzi o zlaťáky jsem netrpěl. Za impérium jsem to tedy hodil na hard, ale kromě toho že jsem po bitvách nalézal méně peněz, tak jsem si jiného rozdílu nevšiml, tedy až na poslední misi, kterou jsem musel jet nadvakrát, v případě chaosu jsem poslední baštu impéria rozmetal napoprvé.


Co se týká zábavnosti tažení, o hodně lépe je na tom kampaň za ty zlé, odbočky od hlavní linie jsou nápaditější a také se s Thorgarem více sžijeme, například při plnění jeho samostatného úkolu, ve kterém musí bohům předvést, že je hoden jejich pozornosti (mimochodem docela tuhá mise, opakoval jsem ji snad šestkrát...) a to nemluvím o jeho přeměně na prince temnoty ke konci hry. Sidekick národ v podobě krysáků je zábavný a je radost s něma bojovat, taktika je úplně jiná a ty hlášky co plácájí, paráda. To v rámci kampaně za impérium se takovýchto speciálních misí nedočkáme a sidekick národ v podobě elfů je velice nudný a všichni ti elfové vypadají, ehm, no jako ti ehm, méněprocentní? V mém případě sžití s němi bylo nulové a bral jsem je jako nutné zlo, tak stejně Stefana, hlavního hrdinu Impéria, který nás provází celým tažením, nevím kde vývojáři takový xycht vzali.


Jednotky obou stran jsou vyvážené, jen mi přišlo že chaos má na své straně jednu,dvě jednotky jenž nemají u lidí ekvivalent a jsou velice silné a také mají k dispozici démonské poletuchy, u lidí je to jen přerostlý orel.
Každopádně řež to byla parádní a kdo nehrál, nechť svou chybu napraví!


Žádné komentáře:

Okomentovat