středa 6. března 2013

Dohráno: DEAD SPACE

Bu,bu,bu,bu! Budeme se bát?!
Jelikož se můj milovaný Pinkie odebral na záruční cestu do servisu, tak nemohu pokračovat ve vybíjení beholderů a chytání zlých leechu v EoBovi jelikož hra a pozice dlí na jeho disku... A tak jsem čuměl na police s hrami a hledal náhradu na tento chmurný čas. Hle, z jednoho rohu na mne vyjuknul boxík se slibným obalem (urvaná ruka poletující vesmírem) a názvem - DEAD SPACE.

Muehehehe, budeme se určitě bát, jaké štěstí že už je večer a tma! Instalace se zdařila, hra se svižně spouští, možností nastavení grafiky a efektů jsou minimální, říkal tu někdo konzole? Ale co, pouštím hru, začátek správně navnadí, sledujeme cestu tříčlenného "záchranného" týmu, jenž míří na těžební loď USG ISHIMURA, která se na dlouhou dobu odmlčela, myšlenka je taková, že se jim poškodila anténa a ti klucí japonští jsou takoví amatéři, že si to neumí opravit sami.. jo a tušíte správně, jeden z těch tří, jménem Isaac Clark, jsme my, hráči a shodou náhod se na Ishimuře také nachází naše kočena..

Přistání proběhne hladce, vystupujeme z lodě, ticho okolo narušuje jen šum klimatizace, kde jsou všichni a proč je tu všude takový bordel? Jó, tak na to už si budeme muset pohledat odpovědi sami...


Začátek a de-facto celá první polovina hry je naprosto famózní, atmosférická a místy i docela děsivá, hlavně tedy ten začátek kdy beze zbraně putujeme potemnělýma chodbami, vůkol slyšíme podivné skřípění, vrzání, místy snad i šeptání?? jo a na těch stěnách, to asi nebudou rezavé fleky, že? Poté nacházíme naší první (a klidně i poslední) zbraň, v ten moment se začínají okolo nás rojit věci, které nám předtím jen dýchaly na záda, hmm, tou plazmovou řezačkou jdou krásně krájet ty jejich směšné končetiny. Jo a ono to nejsou věci, to je vlastně jen trochu zmutovaná posádka.... 

Tak jak postupujeme Ishimurou, nacházíme poznámky a audio logy mrtvé posádky, z kterých se  dozvídáme co se vlastně stalo a že to co našli na planetě tam raději měli nechat.. 

Druhá část hry už byla tak trochu monotónií, jelikož vše podstatné již bylo odhaleno, příšeráci již nebyli až tak moc děsiví a dalo se i vysledovat odkud ty potvůrky příště vylezou, munice byl také dostatek a pomocí nalezených peněz jsme již měli i docela vylepšené vybavení, takže i semotamo nějaký ten kusanec od bubáka až tak nebolel, tj. z takového komorního survival hororu se stala zábavná tunelová akční řež.  

Kdo chtěl, mohl si nakoupit jiné zbraně (můžeme nést max. 4) či si za nalezené/zakoupené energo uzly vylepšit základní plazmovou řezačku a udělat si tak z ní ultimátní zbraň hromadného krájení.

Co se týká herní náplně, bez vlastního úsudku běháme tam a zase zpět podle toho, co zrovna naší milí kolegové potřebují, level design je jednoduchý, ztratit se není kde a kdyby náhodou, tak nám kouzelné tlačítko ukáže cestu dále. Moc přeživších zde nepotkáme, kromě našich dvou zbývajících kolegů, potkáme jen další dvě postavy plus tu naší kočenu, jestli živou či mrtvou, to už si zjistěte raději sami.


Finále na planetě je již vyloženě nudné, bez nápadu a jen natahuje herní dobu, finální boss je správně monstrózní, obludný ale nepředstavuje již žádnou výzvu (a to i z důvodu, že z našeho Isaaca je již řádně vylepšený, všeho schopný magor) a jde udělat na první pokus, což je docela škoda, na Ishimuře byl teda daleko horší bastard, kterého nestačilo zabít jen jednou.Poté co ho pohltí peklo a my triumfálně opustíme planetu, zjistíme že to vše asi ještě nekončí a že nás určitě čeká i druhý díl.. inu, v mém případě to zafungovalo a za dvě kila jsem si pořídil i tu dvojku, myslím že tak jako v případě jedničky, nebudu litovat.

Btw. co se týká zpracování, dle screenu okolo jde vidět že na scénu nahlížíme z pravého Isaacova ramene, ze začátku to bylo pro mne docela zmateční a trvalo mi nějaký čas, než jsem si zvykl, ale má to svůj význam v budování atmosféry, nemáme totiž zase až takový rozhled, takže nás je schopen překvapit každý bubák.

Ovládání jako takové je velice jednoduché, na vše nám stačí pár tlačítek a myšák. Grafické zpracování se mi osobně zamlouvalo a speciálně některé "exteriéry" vypadaly famózně.Hudba zde není žádná vše vynahrazují výborné zvuky, které výrazně pomáhají budovat atmosféru.

Nebýt druhé poloviny hry a stupidního finále, dal bych vlků více, ale teď to vidím tak na tři a půl vlka z pěti... 

Jo a můj finální čas po dohrání na střední obtížnost bylo něco přes 11 a půl hodiny.

Žádné komentáře:

Okomentovat