pondělí 20. srpna 2012

Zásilky z UK vs Česká pošta



Když už jsem si tak stěžoval na doručení balíku z UK přes Českou poštu viz.post ohledně THREE WORLDS, napsal mi Sledge komentář s podobnou zkušeností.
Dovolím si citaci Sledgeova komentáře:

Podobná story se stala i mě: z ebay jsem objednával 2MB SRAM PCMCIA kartu pro mojí Amigu, těšil jsem se jako malej kluk, vše řádně zaplaceno a z Anglie zasláno a přitom kde nic, tu nic. Uběhlo pár týdnů a zmatený prodejce se ozval, co že se to stalo a proč má balíček zpět u sebe? Pošta se zásilku jednoduše rozhodla ignorovat, nic mi neoznámit, a po dvou týdnech hnití v šuplíku to poslali zpět :/ Tak jsem taktéž zaplatil další libry za druhý poštovný a za týden byl balíček konečně doma... :/

Obecně se pošta k zásilkám ze zahraničí chová strašně, např. je běžně nechávaj položený na schránkách, což s balíkem v rámci ČR neudělali nikdy (pokud se ho teda nesnažili stůj co stůj procpat do schránky, na to jsou taky experti...)
"

Já když jsem řešil ten svůj problém s prodejcem, tak mi napsal ohledně podobné zkušenosti nějakého jeho kupujícího. Původně jsem to chtěl dát jako další komentář, ale třeba se tato informace bude někomu hodit a když bude hledat ztracený balík z UK, zkusí to nejen přes poštu ale i GLS ( http://www.gls-czech.com/ ),   Možná ještě pro upřesnění, můj balík šel přes službu ROYAL MAIL SERVICE, předpokládám, že se jedná o ekvivalent k naší poště.

Můj plánovaný komentář..

"No ani mi nemluv, taky jsem byl nasrany na Ceskou postu, ale myslim si, ze v pripade UK zasilek je na vinne jen castecne. Kdyz jsem s prodejcem badal nad tim kde se stala chyba, napsal mi zkusenost sveho jednoho kupujiciho (viz nize), dle vseho zasilky z UK jdou pres spolecnost GLS, ktera (v tom lepsim pripade) nechava baliky lezet na poste, jelikoz v CZ maji jen jedno prekladiste a to v Jihlave. Chybou posty ovsem je to, ze pote na takto ulozene zasilky neposila oznameni a po 14 dnech posle zpet odesilateli (chybou je i to, ze kdyz jsem se primo na mistni pobocce posty ptal, tak rekli ze pro mne nic nemaji)"

Citace:

"Ha, you know what that is: GLS!!! The worst delivery system ever!!! As they offer the cheapest delivery costs they are European leaders but honestly I never experienced anything more bad. All my parcels have been returned and they claimed I didn't pick it up but they never told me these b....... I only had trouble until I found out Royal Mail changed to GLS for delivery for Europe and that they do not send to PAck Up stations and simply send the parcels back to the sender or if you are not at home then sometimes they just leave it at the door if you are lucky (no they even don't make you sign and it could be stolen) or they simply send it back! I had nothing but problems with parcels coming from UK due to GLS and exactly the same problem! Man they suck big time and every time I order from UK I phone GLS after a week to see if they have parcels and twice already they sad yes and didn't seem to care shit about the fact that I told them that I got nothing in my mailbox to tell me the parcel actually arrived... Now they know me and it works better.

16 komentářů:

  1. stejna zkusenost, prodejce poslal referencni cislo, po te, co mi bylo divne, ze stale nic nedorazilo, posta nic nevedela, ja nevedela, track and trace na Royal Mail mi nahlasilo, ze se to pokusili dorucit, tot vse...nahodou jsem narazila ve webforu na zive.cz na diskuzi, kde radili GLS, nikdy jsem o nich neslysela, a ejhle, muj balik tam uz 15 dni hnije, dva pokusy o doruceni, ale info o tom v me schrance, na telefonu nikde... telefonat operatorovi a prislib, ze zitra provedou negarantovany pokus o doruceni, co to je, nevim, ale jsem zvedava, po precteni mnoha komentaru na webu se desim, jestli to prijde v poradku.... a to jsou to jen blbe plenky :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jestli se ti to podarilo vystopovat na GLS tak je to alespon uspech a vetsi sance na doruceni, byt tedy NEGARANTOVANE :-D dej vedet jestli ti to tedy nakonec prislo ci ne :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velice děkuji za tento článek!!! Konečně jsem díky němu zjistila kde je můj balíček z UK, který měl dorazit před 14 dny. Volala jsem na GLS a tam mi sdělili, že ho doručovali, což není pravda, protože ten den jsem byla doma. Ve schránce nebyl žádný lístek, nikdo nezvonil, na poště nic nevěděli. Neuvěřitelné...

    OdpovědětVymazat
  4. mam stejnou zkušenost. V dubnu mi měl přijít balík z UK. Nikde jsme ho nemohli dohledat a bohužel odesílatel nemohl najít číslo zásilky. Naštěstí se našlo před pár dny a hle, prý byl doručen. Pracujeme s manželem z domova a byli jsme doma. Nikdo se o doručení nepokusil! Balík byl prý převzat a někdo se podepsal , ale špatně. Jen fonetickým přepisem našeho jména. Jak to mohli předat? Dnes již 14 dní čekám na jiný balík z UK. Bylo mi divné, že zase nic. Po zjištění, že tím, kdo doručuje je gsl, jsme zadali číslo do systému a prý již dvakrát doručovali. Nesmysl. Byli jsme doma.Chystám se vytáhnout do boje s GSL, protože jejich praktiky jsou hodně podezřelé.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem rád že má zkušenost někomu pomůže, bohužel toto je daň za to, že poštovné z UK je přes tuto službu bezkonkurenčně nejlevnější.. já za tím nikdy neplatil více než 7 GBP (cca 210 Kč) za balík, faktem ale budiž to, že to jsou vesměs zásilky do 4 Kg.

    OdpovědětVymazat
  6. ahoj, řeším zrovna podobnou věc. pomocí asistovaného nákupu jsem zakoupil zboží v anglii. je to dres na kolo takže předpokládám relativně malá a hodně lehká zásilka. firma která zprostředkovává tyhle nákupy si naučtovala 12 liber za poštovné z UK do ČR (royal mail udajně). nevím jestli je to hodně nebo málo, ale bylo mi bohužel řečeno, že sledovací kód není. říkal jsem si že teda asi volí nejlevnější službu, která sledování zásilky neumožňuje. když tady ale čtu že někdo platil za poštovné 7 liber, pak 12 je docela dost a taková služba "už by mohla něco umět" :D na pošte podle jména pořád nic nemám a GLS mi zase nic bez čísla zásilky nezjístí. díky za případné rady :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj chlape,

    první věc, asistovaný nákup? Co to kurva je? :-D není lepší si to koupit sám? Ale chápu, někdy nemá člověk Paypal, účet na eBAy, cokoliv.
    No ohledně poštovného, tak to je řádná pálka, řeknu ti to tak, když mi jde něco co se vleze do bublinkové obálky A4 (což by koneckonců mohl být i ten dres) tak je poštovné od 2,9 do 3,6 GBP (RoyalMail small packet), když mi jde krabicovka hra, tak je dle váhy poštovné 4,9 - 6,9 GBP (to jsem zatím platil nejvíce, také přes RoyalMail), ano dá se i za 12 GBP, ale to je balík pojištěný a má svoje sledovací číslo.Většinou je balík do 10ti dní u mě.
    Ve tvém případě bych si zjistil jaké jsi stvrdil obchodní podmínky s "asistenční společností" většinou to funguje tak, že potvrdíš u nich objednávku a tím souhlasíš s jejich OP. Zaměř se na to, jakou mají garanci dodání zboží (např. do 30ti dní atp..) v případě že je tato lhůta překročena, měl by jsi to reklamovat a chtít peníze zpět. Pokud se balík ztratil - ne tvojí vinou, měli by mít v OP uvedenou jak a do kolika peněz jsou pojištěni.
    Spíše si myslím, že sbírají více takovýchto objednávek a pak to pošlou naráz do CZ, tím ušetří na nákladech a více na tom vyrýžují, částka 12 GBP za takovouto malou a lehkou zásilku je dle mého přemrštěná.
    Zkus se sám podívat např. na UK verzi eBay za kolik prodejci posílají do EU ať máš představu.
    Pozn. Někteří mají poštovné nadhodnocené, ale pak vracejí peníze dle skutečných nákladů.
    Pozn2.Clo v případě takových malých zásilek není, tj. neměli by se vymlouvat na zastoupení v celním řízení atp..

    OdpovědětVymazat
  8. Jde o to že jsem si vyhlídnul dres zrovna v shopu kterej nezasílá do čr (http://www.halfords.com/), tak proto sem hledal nějakou třetí firmu která tohle dělá :D zatím sem nebudu psát její jmeno, ale pokud to neklapne, tak před ní budu rozhodně varovat. zminované firmě už sem psal maila, zhruba za hodku jim ještě zavolám, tak jsem zvědavej co se dozvím...díky za bleskovou odpověd :-)

    OdpovědětVymazat
  9. pro dnešek jsem se dověděl akorát to, že zásilka nemá sledovací číslo aby bylo poštovné co nejnižší (zmíněných 12 liber), dál že tenhle druh zásilek doručuje české pošta, ne GLS a taky že za zpožděním můžou být i aktuální záplavy v británii...uvidíme jak tohle dopadne

    OdpovědětVymazat
  10. No těžko říct, jestli je poštovné co nejnižší, jestli to jde přes Royal Mail tak je sakra vysoké vzhledem k velikosti zásilky a s tím sledovacím číslem mi to přijde také jako pěkný bullshit, kdoví jak jim to sem cestuje..
    S tou čekou poštou to může být pravda, přeci jen, nejedná se o balík ale pravděpodobně jen listovou zásilku, byť cena tomu moc neodpovídá...
    A jak už to vlastně trvá dlouho, ta cesta tvého balíku? :)

    OdpovědětVymazat
  11. 11. února odcházel z UK...nemůžu čekat celý dny doma, takže jako blázen volám každej den na poštu. nechci jim křivdit zatím, ale je možný, že si ještě díky přemrštěnýmu poštovnýmu příjdou na slušný peníze...

    OdpovědětVymazat
  12. dres včera dorazil, našel sem ho ve schránce. zabalený v pořádku, nepoškozený. co mě jen překvapilo je zřejmě cena poštovného na obalu - 3.5 liber ...a mě bylo účtováno jak už jsem psal 12.

    OdpovědětVymazat
  13. po týdenním pátrání ve dvou zemích, kde je moje zásilka, jsem chtěla kurýra GLS uškrtit - momentálně studuji zákon o české poště a skládám dopis na český telekomunikační úřad - kdybych si nevyptala v UK podací číslo, ani bych nevěděla, že se zásilku ty svině už týden "neúspěšně pokoušejí doručit"

    OdpovědětVymazat
  14. Jo jsou to radosti, já teď mám taky nový zážitek. Šlo mi zboží z Číny, celkem 4 balíky, no 3 byly cca po 14 dnech dodány a ten poslední pořád nic. Poštovné bylo zdarma s max termínem dodání 60 dní.. No uběhl měsíc a bylo mi to už divné, no měl jsem podací číslo Čínské pošty, tak ukazovala že balík odešel z Číny, cca týden po objednání, tak jsem zkusil to stejné číslo dát do České pošty a ejhle, fungovalo a co že jsem se nedočetl, adresát nezastižen (vlčice je pořád doma s mláďaty), upomínka do schránky žádná a hle, balík dva dny zpátky byl odeslán zpět do Číny odesílateli! No není to paráda.....?

    OdpovědětVymazat
  15. Díky za článek, konečně mám svůj balíček!

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem si z ciziny ještě nikdy nic neobjednala. Musí se posílat peníze předem a z toho mám strach. I když si kupuji něco z našich e-shopů, tak platím na dobírku. Nerada bych o svoje peníze přišla. Mám ale zkušenosti s posíláním balíků do ciziny. Mám kamarádku, která je na rok ve Francii, takže si občas posíláme nějaké dárky. Přeprava zásilky do zahraničí proběhla naštěstí pokaždé bez problému, takže jí vše během pár dní doručili.

    OdpovědětVymazat