Planeta Athas, země písku a dun,domov koření.. sakra, to bude asi z jiné pohádky, že?...ehm.. Ale vlastně, proč ne, vždyť to sedí, tedy až na to koření.
Na této nehostinné planetě přežívají zbytky civilizace, které vládne ďábelský mág Tectuktiklay a ti, jenž se mu vzepřou, tak skončí v gladiátorské aréně, kde si proléváním cizí krve zachraňují své bídné životy.To stejné se stalo i nám, jednou jsme se ve Waterdeepu tak naprali, že jsme se všichni čtyři s řádným oknem a kocovinou ráno probudili na otrokářské lodi,která vezla čerstvé maso do té největší gladiátorské arény, která se nachází v hlavním městě Athasu, jenž se zve Draj.
Ani jsme se nestačili pořádně rozkoukat, když nás vrhli do arény, ale co to pro nás, válečníky, kteří vyhnali krysy ze stok pod waterdeepem,porazili zvrhlou sektu v Darkmoonu a nakonec vyhnali starobylé zlo z ruin Myth Drannoru bylo za výzvu? Žádná, za chvíli se aréna koupala v krvi místních šampiónů. Nasraně nás poslali zpátky do místních kobek. Nebylo o čem přemýšlet, než si tady nudou uhryzat nohu, tak bude lepší odtud zmizet a to čím dříve, tím lépe. Wolf rozrazil plesnivé dveře a cesta mohla začít.
DS má určitě co nabídnout, máme tady partu ne až tak standardních hrdinů (vzhledem k universu, kam je DS umístěn), jsou tady klasické AD&D elementy na které nahlížíme tak z trochu jiné perspektivy - pohled na všechno to dění je zde realizován pohledem z vrchu. Samozřejmě nesmí chybět získávání zkušeností a tím následné levelování postav, dále tu máme kvantum dialogů, až si jeden připadá jako v nějaké adventuře, možnost více řešení dané situace (vykecat se vs. boj) nás v tom jenom utvrzuje.A ano, kromě hlavní dějové linky, která se točí okolo proroctví že z arény přijdou hrdinové, kteří všechny zachrání jsou zde i vedlejší úkoly, byť jich není zase až tak moc.
DS má určitě co nabídnout, máme tady partu ne až tak standardních hrdinů (vzhledem k universu, kam je DS umístěn), jsou tady klasické AD&D elementy na které nahlížíme tak z trochu jiné perspektivy - pohled na všechno to dění je zde realizován pohledem z vrchu. Samozřejmě nesmí chybět získávání zkušeností a tím následné levelování postav, dále tu máme kvantum dialogů, až si jeden připadá jako v nějaké adventuře, možnost více řešení dané situace (vykecat se vs. boj) nás v tom jenom utvrzuje.A ano, kromě hlavní dějové linky, která se točí okolo proroctví že z arény přijdou hrdinové, kteří všechny zachrání jsou zde i vedlejší úkoly, byť jich není zase až tak moc.
Při delším hraní mi přišlo že DS trpí kolísavou kvalitou, začátek (útěk z "díry" pro gladiátory, stoky) byl super, následné lození po poušti a objevování nových lokací (kterých není zase až tak mnoho viz moje "mapa" níže) byla docela nuda.Jiná část, kdy jsme zachraňovali vesnici před bandity, jenž se usadili v nedostupném hradě ve skalách byla parádní, vše to hezky odsýpalo a nenudilo z vesnice bylo třeba přes jeskyně s pavouky najít cestu do hradu banditů a tam se s nimi vypořádat.No ale pak zase přišla taková nijaká část s karavanou a výpravou za jedním zlobivým kouzelníkem a tak nějak pořád dokola.
Osobně mi moc nesedlo ovládání (kombinace levé/pravé myši a celé je nějaké takové kostrbaté) význam peněz ve hře mi zůstal utajen, srdnatě jsem sbíral všechny možné nesmysly abych si mohl koupit lepší zbraně a zbroj, ale hovno, těch pár obchodníků, co se tímto vyprahlým světem potuluje nabízí bezcenné šunty, které se dají pobrat mrtvým, žádné uber magické předměty nenabízejí.Nalezené předměty vykupují všichni za stejné ceny, takže můj obchodní duch zůstal neuspokojen, inu a tak jsem na konci měl přes 200 000 penízků na nic (a to jsem ještě mohl využit džinovy nabídky, aby mi dal milión).Všechny lepší zbraně/zbroj a další předměty bylo nutno poctivě vybojoval či najít.
Systém kouzlení a možnost použití telepatických/psionických (v jejich případě jsem byl zhnilý prostudovat manuál) kouzel mi tak nějak moc nesedl, takže jsem hlavně používal léčení a nějaké ty obrané kouzla (ale zde je chyba i na mé straně, blbě jsem si namixoval partu a tak jsem měl klérika a druida tj.žádného mága..) V boji se dá taktizovat jelikož je tahový, paráda, jinak by to ani nešlo, přesila je obrovská. No a závěrečná bitva, to je maso, trvalo mi to více než hodinu dokud pouštní písek nedostal tu správnou rudou barvu. Jo a přiznám se, při tomto souboji jsem si stáhl obtížnost na easy, jelikož jinak bych asi nasraně rozhryzal myš .. Závěrem se dá říci že DS není špatný, je to trochu jiné RPG, není zase až tak těžký a zabloudit se moc nedá, jelikož danou lokaci vždy vidíme celou na,na ... asi kouzelném radaru? (včetně pohybu NPC/nepřátel).
Grafická stránka je dostačující, žádné pixelartové orgie se nekonají a to ani v případě intra/outra, holt SSI není Westwood, zvuky jsou standardní, hekání, cinkání, grgání, na tom se snad ani nedá nic zkazit. Hudba je docela odpudivá a nijaká (alespoň tedy v mé verzi, na youtube jsem viděl nějaké video a tam jim to hrálo parádně!).Nějaké extra zákysy nehrozí a tak to celé pěkně uteče, myslím že tři vlci a jedno mládě můžou DS s klidným svědomím doporučit.
Vítej zpět mezi živými, já už se bál, žes to zabalil :)
OdpovědětVymazatCongratulations!
OdpovědětVymazatPodobne, som rad ze tu opat vidim nieco z aktualneho dennicka,,,
Přátelé, děkuji!
OdpovědětVymazatInu konečně se našlo klidnější období a mne zůstává i nějaký volnější čas na to, abych si pohonil své pařanské ego a pochlubil se tím, co jsem dohrál či za další stařešiny sehnal :) doufám že frekvence updatů se zvýší a že vás budu takto moci častěji oblažovat svými výkřiky do tmy, takže pařbě zdarr!
A teraz si predstav, ze ja som tuto hru hral a dohral... v nemcine! :)
OdpovědětVymazatA rozuměl jsi tomu? :-) toho textu je tam vážně privela, brr, já němčinu nemusím, to musel být zážitek.. guten tág, ich bin Mick ... :-D
OdpovědětVymazat