neděle 14. dubna 2013

Dohráno: DEUS EX HUMAN REVOLUTION

Jednoho hnusného dne jsem se v doprovodu své smečky toulal v hyper/super/mega marketu a při shánění čerstvých karkulek a jiných pochutin jsem nehlídán zamířil na čumendu do místního PNS.
Byla to náhoda či osud? Zrovna se v regále zabydlovalo nové SCORE kde byl jako plná hra přiložen DX:HR, nalákán bombastickými nápisy okolo jsem se tedy nenechal dlouho pobízet a ono Score si odnesl do svého doupěte, vyčkal večera a nedočkavě zadal steam kód na svém účtu...

Začátek správně navnadil, pěkná hudba, slibné intro a šup, najednou jsem byl v Adamově kůži a začal se rozkoukávat v prostorách Sarif industires.


Je asi zbytečné se dále rozepisovat o tom, co DX:HR vlastně je, asi všichni byli zasaženi nadšením po vydání hry a pokud ne, na netu je hromada recenzí, kde je vše podstatné napsáno. Já se spíše zaměřím na to co se mi líbilo/nelíbilo.


První věc se kterou se po spuštění příběhové linie setkáme je grafika, těžko říct jestli je dobrá či ne, každý má na to jiný názor, dle mého neurazí ale ani není nic extra a místy docela odflákla a sterilní což jde nejvíce asi vidět ke konci hry.Také mi přišlo, že HW nároky jsou docela vysoké, na to co hra předvádí... Modely postav (při rozhovorech) jsou docela podivné, jakoby se práce grafika zaměřila na obličej a mimiku a zbytek spíchnul narychlo, někdy mi i přišlo, že těla jsou tak nějak disproporční vzhledem k hlavě... kdybych to měl shrnout, grafika je prostě taková rozporuplná. Na druhou stranu,  co se povedlo, byly modely zbraní a změna pohledu z 1st person na 3rd person, když se Adam plížil kolem něčeho. Docela by mne však zajímalo, kam Adam cpe všechny zbraně a nalezené věci? Žádné truhly na nožičkách, co by ho sledovala, jsem si nevšiml ....


Zvukové efekty, dabing (hlavně chraplavý hlas Adama) a hudba jsou na vysoké úrovni, taktéž animační předěly mezi každou kapitolou byly fajn, za tohle určitě body nahoru.


Level design není nijak komplikovaný a dané kapitoly jsou rozděleny na více levelů, mezi kterými můžeme volně pobíhat (nejsou nijak extra velké). Ještě dodám, že úrovně nahrávají možnosti použití různých cest jak se dostat k cíli.Nejvíce to však baví ze začátku, kdy se hráč rozkoukává a hledá (a i tak mu mnoho věcí uteče), ale v pozdější fázi hry už vytušíme jak a kudy cesta dále vede (ventilační šachta za krabicí, oslabená zeď, příhodně umístěná bedna u plotu) a ono to opravdu tak nějak je.. shrnout se to dá tak, že ve většině případů vedou k cíli dvě různé cesty (všechno vystřílím / nepozorovaně tam vlezu), přičemž při stealth postupu si můžeme vybrat zdali nepřítele bezslyšně zabijeme či omráčíme za což dostáváme bonusové zkušenostní body.


Když už jsem u bodů, pokaždé když dosáhneme hranice 5000 bodů, dostaneme jeden PARX bod, který můžeme buď investovat do vylepšení stávájících vlastností (zvýšení síly, lepší míření...) či zakoupení nové (neviditelnost, podkožní pancíř ..).
Vlastností a jejich rozšíření je tak akorát a při jednom hraní je skoro nemožné zpřístupnit všechny, anebo by se musel člověk kurevsky snažit, jelikož je zde ještě možnost si za 5000 kreditů PARX bod koupit. Je zcela na každém jak si svého Adama namixuje, hodně záleží na tom, jaký postup hrou preferujeme.


K adventurní částí patří rozhovory, ve kterých máme možnost výběru z více otázek a odpovědí podle toho se pak následná konverzace ubírá dále.Ve výsledku jsou zde opět dvě možnosti - dotyčného potěšit či oprudit a pokud hovor vedeme dobře, můžeme se například vyhnout boji anebo si ulehčit následný postup, za toto určitě plus bod. Úkoly jenž dostáváme jsou klasického rázu jdi tam, udělej to /zabij toho/ukradni něco a vrať se zpátky pro odměnu. Někdy i při plnění úkolu máme na výběr  dvě možnosti jak jej vyřešit - hodný kluk vs zlý kluk, takže opět plus bod.Bočních úkolů mimo příběhovou linii není moc, ale nějaké tu jsou...


Ještě by bylo dobré zmínit, že se zde nacházejí "logické" mezihry spočívající v hackování dveří a počítačů (pět druhů obtížnosti), přičemž za každý úspěšný hack máme opět odměnu ve formě zkušenostních bodů a často i virů, které můžeme použít při dalším hackování. Když už se nám povede dostat se do počítače, můžeme deaktivovat bezpečnostní kamery (nespustí alarm když nás uvidí), případně, pokud máme odemknutou danou vlastnost, můžeme deaktivovat/zneužít ochrané systémy (roboty/automatické střílny).


Umělá inteligence nepřátel je na takové standardní úrovni, když se jim něco nelíbí, či zdá divné, jdou to zkontrolovat přičemž jsou schopni společného postupu.V rámci možnosti využívají okolí ke  skrývání se za překážkami a mnohdy, pokud už spustí alarm, tak je zle. Na druhou stranu jsou také v některých situacích docela stupidní, příkladem budiž situace, kdy jsem ventilační šachtou vlezl do strážní místnosti, byli tam tři bubáci, jeden seděl za počítačem, další dva se o kousek dále bavili mezi sebou (podotýkám že ve stejné místnosti ), no toho co seděl jsem omráčil, žuchnul sebou pěkně na zem, ty druhé dva to vůbec nevzrušilo, no tak jsem přilezl i k něm, jednoho omráčil jako nic a toho druhého, aniž by se zmohl na blbé "he?!", pistolí zabil ...


Co mne docela sralo a nebavilo byly boss fighty na konci každé kapitoly, zde šlo jenom o taktiku "hit and run" nic objevného,zábavného určitě bod dolů.


Když to shrnu nakonec, ve hře jsem strávil podle Steamu 28 hodin (na střední obtížnost), kterých určitě nelituji, splnil jsem necelých 60% achievmentů a viděl všechny čtyři konce (dva máme k dispozici vždy) a další dva se odemknou poté (což mi přijde docela stupidní) jestli na úplném konci hry najdeme toho nebo toho nebo oba naráz (nechci spoilerovat), finální souboj nebyla žádná výzva, naopak byl řádně stupidní a dal se vyřešit pouze střílecí cestou.


Určitě jsem na mnoho věcí zapomněl ale pro představu to snad stačí, pompézní označení a všelijaká hodnocení 10/10, 100% ... si dle mého hra nezaslouží ale špatná také není, takže s klidným svědomím mohu říci, že doporučují čtyři vlci z pěti...


Poslední slova před smrtí "Wlku, zabij mne a konečně se ze zase vráť zpátky k EoBovi třetímu..."

Žádné komentáře:

Okomentovat