sobota 21. června 2014

Dohráno: Crimson skies


Už jsem ani sám tomu nevěřil, že tohle dohraji.. jak dlouho už to je? Skoro rok? Bude to tak.A pročpak? Inu CS je vážně řež a zhruba ve druhé polovině hry se mi stala taková nehoda, zabrán do pronásledování bandity a zuřivého drcení spouště jsem prostě rozjebal knipl (šťastnou páku, chcete li).

Inu, ježuch sice toho stejné roku donesl páku novou, ale v ten moment zrovna jela RPG vlna, tak CS bylo odsunuto na později.Ke všemu tomu se ve mě rozhořela znovu dávná láska k Wing commanderům a tak jsem se s kniplem přestěhoval do kosmu kde jsem zatl ťipec kočičákům a následně i údajným pirátům z pohraničních světů. Neuvěřitelně nasrán ze současného hraní Dark forces (o tom snad později..) jsem potřeboval uklidnit a tak volba padla na CS.



Netrvalo dlouho a opět jsem byl tím neohroženým vzdušným pirátem, na letadlo jsem namontoval ty největší možné kanóny, na závěsy pod křídla jsem nacpal neřízené rakety a šlo se na věc! 


Ze zeppelinu jsem byl na háku vyhozen na čerstvý vzduch, páku s ovládáním tahu motorů jsem dal co nejdále od sebe a rychlostí blížící se tři sta mil za hodinu jsem vyrazil vstříc nepřátelskému roji letadel, mezi které jsem se následně vřítil jako neřízená střela, což je úplně rozhodilo z formace.V následném zmatku se mi podařilo raketou sestřelit jeden z bombardérů, který měl v úmyslu zaútočit na naši mateřskou vzducholoď.
Při prudké obrátce o 360 stupňů jsem se dostal za záda stíhače, který měl nebohý bombardér hlídat, avšak nyní jej již zaměstnávali mí soudruzi z letky.Stačila jedna delší dávka z mých dvojčat ve křídlech aby se z jeho křídel a směrovky stal cedník. Pravděpodobně jsem zasáhl i palivové vedení či nádrž, jelikož se ze stíhače stala k zemi padající ohnivá koule.Povzbuzen pochvalnými výkřiky pilotů z mého křídla jsem uhnul kniplem prudce doprava abych se v ostré zatáčce dostal do dogfightu s velitelem nepřátelské letky...


Takto bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho, podobných příběhů jsem zažil neuvěřitelné množství, z jedoucího vlaku jsem pomocí provazového žebříku vystrčeného z mého letadla zachraňoval krásnou "Černou labuť", mé pirátské alterego v ženském vydání.Také bych dlouze mohl vyprávět o tom, jak jsem bojoval s rusy, zachraňoval civilisty na moři, na jejichž loď si udělali zálusk piráti...
Také se mi povedlo nadutým Britům vyfouknout poklad přímo před nosem, přitom jsem jim zničil i místní vojenskou základu, proletěl skrz vodopád,předvedl akrobatickou show v Hollywoodu, bojoval na nočním nebi nad Manhattanem....


Z vydělaných (čti ukradených) peněz jsem stavěl lepší,silnější,agilnější letadla a celé si to ve 24 misích užil, některé byly krátké, jiné delší, přesahující i 15 minut čistého času. Mnoho úkolů nebylo snadných a tak došlo i na časté opakování toho stejného, případně jsem v časovém limitu nestihl něco udělat a tak se zase jelo nanovo anebo se mi mou vrozenou neobratností podařilo rozmlátit letadlo o zem, mrakodrap, skálu .... a opět znova a dokola...
Aby to však nevyústilo v totální nasranost a následné demolování pařanova okolí, je zde vychytávka od autorů, jenž spočívá v tom, že pokud ani po pěti pokusech danou misi nesplníme, máme možnost ji bez postihu přeskočit.Později se k ní však můžeme vrátit a zkusit ji projet, což vlastně platí o všech misích, kdy si tímto můžeme zlepšovat konečné skóre a sbírat místní formu achievmentů, ve formě fotografií, článků.. do svého alba ve hře.


Na výběr máme mnoho různých poletuch, od lehkých, slabě vyzbrojených stíhačů, přes těžkými kulomety se ježícími, ale zato pomalejšími těžkými stíhači, usednout následně můžeme i do skoro nezničitelných bombardérů a také osedláme i místní variaci na vrtulník. Vše je možno upravit dle aktuálních finančních možností v dílně, případně  se na poletuchách vyřádit i barevně.


Co k tomu ještě dodat, na to o jakého starce se jedná (rv.2000), tak není problém jej dnes rozjet na moderních sestavách (W7 64bit není problém, check this out  ). Grafika je i přes svou letitost fantastická a boje nad mraky jsou stále dechberoucí.
Okolo se pořád něco děje, tady letí nepřátelský zeppelin jenž torpéduje ten náš, tady jsou dva stíhači v dogfightu, vlevo se zase na padáku k zemi snáší neúspěšný pilot... Města ve kterých lítáme nejsou placky, ale normálně shluky 3D budov, Holywood má své kulisy a i pověstný nápis.. míra detailu je opravdu vysoká.
Ozvučení zdatně podporuje děj na obrazovce, vše to správně bouchá a zvučí, pocit ze střelby je parádní a pokud je to navíc podpořeno vibracemi kniplu je to opravdu paráda.
Představte si vlčata, že zde máme i fyzikální model, takže existuje něco jako gravitace, ztráta rychlosti při příliš prudkém stoupání, neobratnost těžkých stíhačů či bombardérů.... 


Nezbývá mi nic jiného, než dát doporučení 4 vlků a jednoho mláděte! Smutné je, že tahle hra tak nějak zapadla a její pokračování se objevilo jen na XBOXu, jaká to ostuda!



Žádné komentáře:

Okomentovat