pondělí 27. února 2012

Return to Castle Wolfenstein



Poměrně dlouho jsem sháněl původní verzi RETURN TO CASTLE WOLFENSTAIN, nástupce legendy, kterou jsem pařil na mé (původně bratrově) svaté 286AT, ani nevím kolikrát jsem dohrál tehdy shareware verzi s jednou epizodou.. no a když se ke mě dostala plná verze, joooooova to bylo něco! Dodnes si vzpomínm jak jsem po rodičích u nedělního oběda loudil COVOX SOUND SYSTEM (tehdy jsem byl totiž odkázán jen na služby PC SPEAKERU) abych mohl slyšet ratatatatatata mého rotačáku a do toho chroptění umírajících skopčáků, jo,jo, to byly orgie. Poté přišlo přímé pokračování SPEAR OF DESTINY, ale pokud si pamatuji, to už mne tak nebralo (NAZI ZOMBIES? pche)



No nabuzen WOLF3D nostalgií a dobovými recenzemi na RTCW jsem notně dlouho pátral na netu kde koupit.. no nebylo to takové lehké jak jsem si myslel.. buď nebyl vůbec, anebo za sumy okolo 600 korun? No takový blázen zase nejsem. Čekání se ale vyplatilo a v polsku jsem našel krásnou původní verzi bratru za 200 i s poštou :) no bylo rozhodnuto, koupeno a cca po 11 letech od vydání i zapařeno (jako né,že se mi něco zapařilo,ale jako že já jsem Wolfa zapařil,rozumíme si áno?).



Krabička, manuál a CD působilo pěkným dojmem, už,už to nainstalovat. Problém byl v tom, že v té době probíhalo stěhování a dodělávání nového bytu, takže BIG ONE (toho ještě neznáte, ale poznáte) nefungoval. Vzhledem k roku vydání a systémovým požadavkům padla volba na miníka, který by to měl zvládnout.Zvládnul to, sice v 800x600x16bit ale zato s plnými detaily včetně vyhlazování, takže se na to dalo i koukat.

 


Hurrá do toho!
Začátek byl naprosto skvělý, intro ve kterém se seznámíme s hlavním záporňákem, boj dobra a zla za deštivé noci kdy nebe křižujou desítky blesků,následným prostřihem se dostane do právě probíhající vřavy druhé světové války kdy SS paranormalní divize pod vedením samotného Himmlera najde mocný artefakt z minulosti pomocí kterého ve spojením s řádně oplzlým pohanským rituálem (kožené oblečky,bičíky atp..) budou moci stvořit své frankensteiny (ÜberSoldiery) a vyvolat dávno mrtvé zlo k jejich vedení.No a kdo jiný jim v tom může zabránit, než my, krvelační pařani!


Rozjezd herní složky je taktéž výborný, pomocí cut scény se dostaneme do Němci obsazeného hradu Wolfenstain ze kterého budeme muset utéct (aby jsme se zde zase na konci vrátili.. no to má logiku, podle něčeho název hry musel vzniknout), po zklikvidování stráže se dostaneme k první zbrani a v duchu "kill them all,lets god sort em out", jatka nechť započnou!

Počátky na hradě,lanovce,přilehlé vesnici,hřbitově a podzemí jsou zvládnuty na výbornou, hustá atmosféra, tuzí zombáci,první boss, prostě paráda, těmito levely profičíte jak ten nůž tím máslem, skvělě se to hraje, pořád něco nového - najdeme zde i odkaz na prapůvodce, v každém levelu jsou tajné místnosti s poklady. Tahle první část mne bavila opravdu moc.

Inu, pak tu jsou i ty horší části (z mého úhlu pohledu tedy), kradení experimentálního letadla, následný crash s ním a probíjení se do německé báze, infiltrace základny a její následný masakr, poté se dostaneme do tajné základy kde nám řádně zatopí frankenštaini no a pak zpět na povrch do rozbombardovaného města, továrny.. upřímně v této prostřední části hry jsem z toho nebyl kdovíjak odvázaný, jednalo se o klasickou střílečku s klasickými dutými nepřáteli, lineárním postupem, ničím nepřekvapujícím... pro mne velké mínus, byť se často měnilo prostředí masakru.


Následně křivka zábavnosti začne opět stoupat do výšín, to se podíváme na přehradu přes kterou se dostaneme zpět na cestu k hradu Wolfenstain aby jsme přišli právě včas na večeři.. ehm,tedy počátek rituálu, kterému máme zabránit.V této části opět atmosféra houstne z mělkých hrobů vylézají dávno mrtví bojovníci a celé prostředí je opět zahaleno do té správné ponurosti, samozřejmě také řádně přituhne a v mém případě byl save/load dost častý (hrál jsem cca na prostřední obtížnost).No finále bylo docela zklamáním, udolat hlavního bosáka (toho velkého z intra) nebyl žádný problém, buď byl vážne tak easy nebo už jsem byl natolik vyexpovaný, těžko říct, no potom přišlo nic moc outro a končíme... to celé prosím za necelých 7 hod herního času (měřeno přímo hrou), hmm v té době se nad tím nikdo nepozastavoval a dneska pokud něco trvá okolo 6ti hodin tak se strašně řeší a nadává co to je za podvod na nás hráče? WTF? 


Vzhledem k tomu že hru pohání QUAKE3 engine, je to koukatelné i dnes,zbraně jsou pekně vymodelovány a je jich dostatek k rozjetí správného masakru, k dispozici jsou i účinné granáty. Nepřátel je taktéž dostatek od obyčejných soldátů,zombáků až po zmíněné ubersoldiery a ultra mega kruté bossáky (bu bu bu).Hra je rozdělena do více kapitol přičemž dění je komentováno v ingame cutscénách (které jsou tedy notně boring), každá mise je taktéž uvedena textem v deníku našeho/vašeho/jejich ne hlavního hrdiny (řekl jsem vůbec jak se jmenuje vaše alter ego?).


Ovšem co me ještě docela štvalo, byla zmršená perpektiva u mrtvolek nepřátel, nebo vám snad na screenu níže přijde vše v pořádku? :)


Ve výsledku jsem si tak nějak průměrně zahrál, bohužel nato aby se hra stala pro mne klasikou nedosáhla a tak jsem se ji tedy řádně pomstil a následně dále prodal.

Doporučuje sedm vlků z deseti.

P.s. Jo, jmenuje se B.J. Blazkowicz, to vaše alter ego :-D
P.s2: Tenhle vyblytek jsem sepsal až poté co jsem Wolfa prodal, takže obrázky nejsou mé (kromě balení - to mi zůstalo nafocené pro inzerát (:) )

Žádné komentáře:

Okomentovat