sobota 25. února 2012

Eye of the Beholder


Není to zase až tak dávno, co mne popadla nostalgie po klasických čtverečkových dungeonech, moderní RPG jsou sice fajn, ať již se jedná o původního Gothica či Neverwinter nights, ale vzhledem k mému staršímu ročníku narození stále vzpomínkamy tíhnu ke klasikám žánru - v mém případě k Beholderům..



Čím to? Nevím, bude to asi tím že jsem ani jednoho Beholdera nikdy nedohrál? Nebo to bude vzpomínkou jak jsem jako malý kluk záviděl staršímu bráchovi který Beholdera hrál a já ne, jelikož jsem to vůbec nechápal?

Ať je to jak je to, Beholder je tu teď v roce 2012 pro mne čerstvý jako nikdy předtím! Jelikož nejsem tak úplně kompatibilní s eBayem a pay palem, tak jsem delší dobu hledal v zemích českých a polských původní vydání Beholderů či jejich reedicí, ale moc na mě slunko nesvítilo takže až když už jsem to skoro vzdal, na Aukru se objevila kompilace všech tří Beholderů v edici FORGOTTEN REALMS ARCHIVES vol.1 a tak po nějaké době a plno emailech s prodejcem jsme si plácli a do pár dnů Beholdeři byli doma.

Oproti standardnímu balení (krabice,CD,univerzální kniha s manuály) jsem vyžebral:
- 3 amiga diskety s Beholderem II (no,trošku mi kazí radost že chybí jedna disketa ze čtyř? :-) )
- Originál manuál pro Beholdera II
- Vytisknuté kopie manuálů od Beholdera I a III

 




A jaké to vlastně je? Krásně to jede pod DOSBOXEM, nedávno jsem se pustil do dílu prvního.



Celé to dobrodružství začíná krátkým intrem v klasickém stylu Westwoodu, kde se dozvíme o zlu dřímajícím pod klidným městem Waterdeep ( celá ta story je pěkně popsána v manuálu ).

Jelikož radní měli už dost problému s přemnoženýma krysama z tamní 12ti patrové kanalizace tak se rozhodli povolat partu čtyř deratizátorů aby tamním krysám ukázali co umí! Takže chlapáci ( a chlapákyně pokud chcete) tedy s vidinou lehce vydělaných zlaťáků a neomezeného přísunu piva (vína) v městských tavernách šli do toho. Za řinčení  řízné hudby a provolávání slávy se tedy vypravili do prvního patra, na ja, jen co tam vlezli, řááách,buuum,báááác a měli co dělat aby utekli lavině kamenní, která se ze stropu spustila (že by ty krysy za to mohly??), no nic, když už byli v těch sračkách (a to doslova, stačí se podivat dolů na nohy) tak co teď? No jít se tedy těm krysákům podívat na tesáčky, ale jaké bylo překvapení, když opravdu za prvníma dveřma na ně první krysák vybafnul, no nebyl to jen tak obyčejný krysák.... v ten moment jim asi došlo, že asi né vše, co jim radní nakecali bude pravda a že dostat se ke slíbeným zlaťáků (a pivu!) nebude až taková sranda jak si předtím mysleli..

No a zde jsme tedy vržení do centra dění ( tedy až po sestavení si party čtyř bláznů, kteří těm povídačkám uveřili ). Generování charakterů probíha v tradici D&D, tj.házením kostkou a rozdělováním zbyvájících bodů.

Začínáme v městských stokách a postupně se probíjíme do nižších a nižších pater , prostředí se co tři patra mění a tak nenudí, hádanky se začínají objevovat - teleporty, průchozí zdi, skrytá tlačítka - prostě kobkařův ráj. Grafika je krásně barevná a detailní, dveře při otevírání skřípou, potvory úpí pod údery od naších reků a přerostlí pavouci vypadají opravdu děsivě ( nebo za to může snad můj odpor k taovýmto potvorám?? ).

Celé se to pěkně hraje, mapa se kreslí skoro sama no radost hrát :) a i dnes po těch 21 letech se na to dá koukat!

Doporučují čtyři vlci z pěti - pro kobkaře začátečníky jasná volba! I když, je tu jedno dobré omezení, které hru dělá tvrdší a to pouze a jen jedna SAVE pozice ;-) , to je potom vzrůůůšo ...

ps. momentálně jsem někde na úrovni mezi 6 a 7mým patrem a co už se mi nestalo, hnusní oškarní pavouci na čtvrtém patře mi otrávili mé dva bojovníky, samožřejmě klerik v ten čas je ještě na nízkém levelu, takže po vyčerpání všech kouzel na snížení průběhu otravy mi oba zemřeli (sakra i mé alter-ego!!) no naštěstí jsem to nevzdal a tahal se se dvěma mrtvolama dále a HLE HO! V pátém patře jsem našel trpasličího klerika, který umí oživovat mrtvé!!! (jak z nalezených kostí tak i v partě) no halelůja!! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat