Inu, netrvalo to ani tak dlouho, cca 10-11 hodin a Wing commander III padl a jak je vidět na kill boardu níže (někdy z konce hry) řež to byla řádná a byť se jednalo pořád o to samé - proletět navpointy a rozstřílet kočičáky, tak mne to bavilo od začátku až do konce a posádka TCS Victory mi vážně přirostla k srdci a rád jsem se za nimi každý večer vracel.
ále koukám, že to nebude až tak ke konci, to jsem jich měl kolem pěti set sestřelů.. (a pár mrtvých wingmanů..)
O čem vlastně WC (myslím tím hru, ne trůnící místnost) je? Vlastně se jedná o klasickou béčkovou sci-fi operu, která se s námi táhne již od roku 1990 a mnou dohraný díl třetí je vlastně vyvrcholením původní trilogie, ve které se vyskytuje kočkovitá rasa Kilrathů. Historie celého konfliktu je pěkně přehledně popsána v manuálu ke hře, takže znalost původních dvou dílů není až tak nutná - byť určitě není na škodu.Já sám plánuji, že je zpetně dojedu, jelikož jsem je hrával ještě jako malé vlče, jenže si z toho už vůbec nic nepamatuji a stejně, v té době jsem tomu hovno rozuměl..
Ale zpátky ke hře, celou dobu se s námi táhne příběh plukovníka Blaira, který je z mu neznámých důvodů odvelen na "letadlovou" loď TCS Victory, která hlídkuje ve vzdálených, Zemí ovládaných sektorech.Vše se však vyvine úplně jinak a přes klasické schéma o přátelství, zradě a lásce dospějeme k záchraně lidského univerza.
Jak sám Origin presentuje, jedná se o interaktivní film a tak se nám celá hra rozlízá přes čtyři CD, které obsahují přes hodinu hraného filmu a jelikož je to interaktivní, tak v rozhovorech s posádkou můžeme určit směr, kterým se daný hovor povede, někdy to je méně významné a má to vliv na morálku dané postavy či posádky, anebo má naše odpověď/rozhodnutí větší význam a podle toho se příběh trochu odchýlí od nalinkované cesty, ale nebojte se vlčata, po "volitelné" misi se zase vrátíme na původní kolej.
Toto už jsem někde viděl... a nehrál tam ten stejný herec...
Jak sám Origin presentuje, jedná se o interaktivní film a tak se nám celá hra rozlízá přes čtyři CD, které obsahují přes hodinu hraného filmu a jelikož je to interaktivní, tak v rozhovorech s posádkou můžeme určit směr, kterým se daný hovor povede, někdy to je méně významné a má to vliv na morálku dané postavy či posádky, anebo má naše odpověď/rozhodnutí větší význam a podle toho se příběh trochu odchýlí od nalinkované cesty, ale nebojte se vlčata, po "volitelné" misi se zase vrátíme na původní kolej.
Možná si teď říkáte, co to plácám o morálce postav a máte pravdu, já sám jsem až do teď neměl tucha, že naše rozhodnutí mají takový vliv a že podle toho se k nám ostatní začnou chovat ať se jedná o to s kým na konci hry skončíme, nebo kdo nám například umře.A protože se z řad posádky rekrutují naší wingmani (před každou misí máme na výběr koho si sebou vezmeme) tak se tento vztah dané postavy projevuje i tím, jak moc jsou nápomocni v průběhu mise. Jde to poznat ve stylu rádiové komunikace a aktivity ve směru na nepřítele, pokud je morálka vysoko a postava nás "má ráda" je v rádiu uvolněnější, chválí nás za každý dobrý kill a agresivněji útočí na nepřítele.V případě že nás až tak moc nemusí, komunikace je oficiálnější a nehrne se až tak moc aktivně do útoku.
Statistiky jednoho z parťáků a vliv morálky na styl komunikace
Každý wingman má i své statistiky - útok, pilotní schopnosti, odvaha.. které však ve hře nevidíte, dozvíte se je jen z oficiálního hint booku.., takže se vyplatí před misí vybírat s rozvahou.
Přednáška o čištění zubů od zlobivého kocoura
Částečná je i volnost v plnění cílů v leteckých misích, kupodivu nemusíme všechny dokončit úspěšně, cca do poloviny hry existuje strom úspěchu/neúspěchu dle kterého se zase příběh posouvá trochu jiným směrem a je stále možnost se vrátit na správnou kolej, pokud to ale přeženeme, tak se výhybka přehodí na směr peklo a pak již není návratu a hru zakončíme s animací, kterak Kilrathi obsazují zemi (což si vzpomínám, že se mi stalo v mých dětských letech).
Kromě možnosti výběru naších parťáků na křídle je zde i možnost definovat si výzbroj a typ stíhače před misí (pokud to tedy není přímo určeno hrou), na výběr jsou zde čtyři třídy stíhače - lehký, střední, bombardér a experimentální, který najde využití hlavně v poslední čtvrtině hry. Obdobné třídy jsou i na druhé straně, ale zde jich je o pár kousků více např pozemní stíhač či bombardér maskovaný jako meteorit.
K délce hry doplním to, že misí je celkem 48 + 10 v simulátoru, kde si nováčci můžou nacvičit vše potřebné tj.obdoba tutoriálu, z toho nejkratší cesta k vítězství je v délce 37 misí.
Strom průchodu hrou
Ke zvukové a grafické stránce WC je asi zbytečné se vyjadřovat, doba od vydání značně pokročila a dnešní standard je někde jinde, ale když se jednou do hry zakousnete tak není cesty zpět a vizuál ve výsledku není nijak rušivý a zážitek z dobře odvedené práce nijak nesnižuje, pěkným detailem jsou zásahové zóny na nepřátelských strojích, každý z nich disponuje energetickým štítem okolo a podle toho jak se trefíme, tak jde vidět kam daný zásah šel - tj. jde vidět kde se štít zásahem aktivoval.
Zásah! Zde je názorně vidět, která část lodi to schytala
Poté co ohlodáme štíty, tak je zde ještě pancéřování, v jehož případě je zásah indikován odlétajícími kusy lodi a také jiným zvukem při zásahu. A když už je dílo dokonáno, ozve se big bada boom a je o další kočku méně.Vzhledem k tomu že hra počítá rychlost, vzdálenost a směr letu nepřátelského objektu, k dipozici je nám zaměřovací systém, který v podobě zeleného kosočtverce ukazuje kam střílet aby byl zásah úspěšný.
Zásah! Zde je názorně vidět, která část lodi to schytala
Poté co ohlodáme štíty, tak je zde ještě pancéřování, v jehož případě je zásah indikován odlétajícími kusy lodi a také jiným zvukem při zásahu. A když už je dílo dokonáno, ozve se big bada boom a je o další kočku méně.Vzhledem k tomu že hra počítá rychlost, vzdálenost a směr letu nepřátelského objektu, k dipozici je nám zaměřovací systém, který v podobě zeleného kosočtverce ukazuje kam střílet aby byl zásah úspěšný.
Jedna z mála povrchových misí
Jelikož WC není až tak úplná arkáda, tak musíme před bojem/v boji regulovat množství energie jenž teče do motorů/štítů/zbraní/samo opravování, správné nastavení je klíčové a závisí na něm úspěch či neúspěch v boji, chceme být rychlí? Nebo mít možnost déle střílet? Či snad štíty se nám budou rychleji dobíjet? Je to na tobě, pilote.S tím souvisí i systém poškození lodi, pokud nás nepřítel nahlodává a je dostatečně vytrvalý, může se stát že střela projde pancířem a poškodí nám třeba zbraňový systém a než se opraví tak můžeme tak akorát stáhnout ocas mezi nohy a utíkat z bojiště, pokud nám sestřelí radar, který se nedá opravit, tak to už jsme skoro v prdeli.Všechny tyhle interní zásahy se projevují i v kabině, tu se objeví prasklina na kokpitu, tu přestane fungovat multifunkční displej anebo praskne sklo na radaru, paráda!
V každém správném trháku nesmí chybět nějaký ten kečup a vražda!
Hra počítá i s kolizemi, takže bacha na to, jak se někomu budete příliš lepit na prdel, v lepším případě to skončí zničeným pancířem, v tom horším neovladatelným strojem a následnou explozí lodního reaktoru.
Tuhle jízdu jsem si parádně užil (dohráno na obtížnost ACE) a už vyhlížím další díly ke koupi, doporučují čtyři vlci z pěti!
Myšlenky, domněnky, spekulace a některé obrázky pocházejí z oficiálního hint booku, který jsem dostal v digitální podobě při nákupu na gog.com
Můj happy ending, ještě je možno kloufnout vrchního mechanika (babu :) )
Myšlenky, domněnky, spekulace a některé obrázky pocházejí z oficiálního hint booku, který jsem dostal v digitální podobě při nákupu na gog.com
Žádné komentáře:
Okomentovat