čtvrtek 1. března 2012

Warhammer: Dark Omen


Jeden z mých mnohých restů, který se táhne se mnou už mnoho let.. nepočítaně jsem tuhle srdcovku rozehrál abych pokaždé dostal od nemrtvých na hubu a nikdy nedotáhl do úspěšného konce :( ale musím říct, že se pořád zlepšuji a dostávám se dále (podle walkthru na které jsem se díval jsem zakysnul někde v 19té misi z 26ti?), takže možná ještš dalších deset let a dotáhnu to do finále? :)


O čem to celé vlastně je?

Ve výborném rendrovaném intru (které se mimochodem nemusí stydět ani dnes!!) jsme svědky zmrtvýchvstání zla ve formě ďábelského leeche, společně s ním se začínají otevírat hroby, vstávájí padlí na bojištích po celé zemi a postupně začínají formovat nemrtvou armádu k zotročení celé země.
V tuto chvíli se vžíváme do kůže nájemného žoldáka Morgana Bernharda (hrdina z předchůdce s názvem warhammer:shadow of the horned rat (nemáte ji někdo na prodej?)), který se momentálně nudí při obraně severních hranic impéria kde tyranuzuje roztomilé hladové goblinky jenž se přišli zadarmo najíst na místní obchodní stanici (nikdo jim nechce dát práci a přitom by tak chtěli robit!Tak čím mají zaplatit,že..?) po předem jasném vítězi bitvy, jsme povolání do středu říše za naším milovaným imperátorem, který nám s úsměvem řekne o malé skupince orků, která obtěžuje jeho milované chasníky (kdo by pak platil daně,když by je orkové sežrali,že?) na jižní hranici a nám nezbývá nic jiného něž se tam vydat abychom později zjistili že né všechno je takové, jak se na první pohled zdá a že tyto malé potyčky jsou jen předzvěstí něčeho většího.

a jak to vypadá?

WDO se vezlo na populární vlně 3D strategií a ve své době (alespoň z mého úhlu pohledu) byla grafika   ve spojení s 3DFX akcelerací  naprosto úžasná (a dobře to vypadá i dnes), terén je opravdu modelován ve 3D a je bráno v potaz jestli stojíme na kopci či kopec dobýváme a z toho plynou pro nás výhody/nevýhody, terén je částečně zničitelný (můžete zapálit les, díry v zemi po útoku kanónem..), kamerou můžeme rotovat dle potřeby a v omezeném rozsahu i přibližovat. Jednotky jsou však tvořeny sprity, takže na nás koukají pořád ze stejného úhlu, ale v průběhu boje to vůbec nevadí. Animace jsou pěkné (hlavně když se trefíte kanónem do bandy kostlivců).Pěknou vychytávkou jsou okna jednotek kdy vám v pravém dolním rohu dávají vedět co právě dělají (útok,ústup atd..) to samé dělají i nepřátelské jednotky, takže přímo vidíte co ohavného se na vás chystá zaútočit, palec nahoru.Boje probíhají v rámci celého impéria, takže se podívate jak do lesů, tak na zasněžené pláně severu či do podzemí a protože zlo nespí ani v noci, takže se bojuje i za tmy.

Hudba v průběhu hry je taková nevýrazná a byť tam je, stejně ji nebudete vnímat, co se týká zvuku litého boje a všelijakých skřetů, paráda poslouchat, naše i nepřátelské jednotky jsou dabovány, takže pekně slyšíte/vidíte nepřátelského nekromancera jak vám slibuje brzkou smrt, o to větší potěšení vám pak způsobí jeho smrtelná grimasa když si ho vaše jednotky podají, což je opět doprovázeno animovyným oknem v rohu.
a hraje se to jak?

Ovládání je velice jednoduché pomoci intuitivních ikon, netřeba ani tutorialu (který je přítomen) na to aby se ovládání dostalo do krve stačí opravdu první mise.Před každou bitvou můžete na taktické mapě rozestavit své věrné dle potřeby, tak aby měli co největší strategickou výhodu, ovšem! skoro nikdy nevíte odkud bubáci vylezou, takže mnohdy pečlivě připravené jednotky jsou zaskočeny úplně z jiné strany než jste čekali a samozřejmě než se otočí do správného směru (což v případě kanónu trvá tedy docela dlouho) čímž zase padá výhoda na stranu nepřítele.
S obtížností je to však už jiné, ta je docela vysoká a hlavně jednotky v průběhu boje získávají zkušenosti a podle toho se také chovají v boji - lépe


bojují, způsobují větší zranění, lépe se trefují a vydrží toho více takže ztráta každé jednotky v boji hodně zamrzí a ve výsledku ke konci hry můžete zjistit že už se není kam pohnout dále jelikož vaše armáda je z půlky složena se zelenáčů kteří padnou po prvním prdu nepřátelské zombie.Velkým pomocníkem jsou také bonusové předměty které můžete nalézt v průběhu bojů nebo vypadnou z mrtvých nepřátel (speciální zbraně, zástavy ..). Tyto boostery můžete dávat jednotkám kterým narůstají bonusové body k obraně,útoku či můžou provádět speciální útoky - např meč co vrhá firebally, použití v boji je však limitováno pak je zbraň až do další bitvy "vybitá". Stavy svých padlých jednotek můžete doplňovat v "obchodě" po skončení každé mise kde můžete i prodávat/nakupovat bonusové předměty. To vše prosím za zalto které dostáváte jako žold či najdete na bojišťi, takže se často oplatí i průzkum bitevního pole. Předěly mezi misemi jsou doplněny rozhovory hlavního hrdniny s NPC (vše v animovaných oknech) či dýchánku u Imperátora který posouvá příběh dále a zde se také můžete rozhodnout zda se vydáte na bonusovou misi (čímž získáte více zlata a případné věci z bojiště) nebo můžete jet přímou cestou k dalšímu úkolu.Vše má své pro a proti, rozhodnutí je na vás.Důležité předěly v příběhu jsou navíc doplněny rendrovanou cut scénou.


Jedná se orpavdu o hardcore spíše než strategii tak taktickou hru a to hlavně v pozdějších fázích kdy opravdu záleží na každém mrtvém a těžce budete litovat jednotek které jste obětovali v předchozí misi, takže pozor na to.

Pokud je vaší doménou jen C&C série, tak raději packy pryč.

Doporučuje pět vlků z pěti!

Žádné komentáře:

Okomentovat