neděle 28. července 2019

Dohráno: Dark Messiah of Might&Magic


Kostlivce? Máme! Divnou sektu? Máme! Zombies? Máme! Výborně, co to znamená? Budou krvavá jatka a doslova stříkat krev a hlavy lítat! Těšíte se děti?
Musím říct, že DMoMM je vskutku takový "skrytý drahokam" v oblasti 3D akcí a je až s podivem, že se nedočkal pokračování (anebo o něm nevím). 

  CZ vydání, jehož jsem vlastníkem, hra je kompletně CZ otitulkována (oproti STEAM verzi)
..ač to není vidět, DVD box výše má papírový přebal 

Na akci z roku 2006 vypadá pořád skvěle, což je zásluhou source enginu, který poháněl ve své době i Half life 2.

Pod titulem je podepsáno Francouzské studio Arkane, které stojí za skvělou kobkařinou ARX FATALIS a je to sakra znát! Grafický styl, ovládání a celkový design jakoby z Arxe vypadnul a nedivím se řečem o tom, že se původně místo vývoje DMoMM jednalo práve o duchovní pokračování ARXe, ale asi tomu bránily nějaké poťouchlé zlé mocnosti a tak pod křídly Ubisoftu vznikla tahle 3D akce, což je sakra dobře!


Na začátku hry se vtělíme do študáka magie jménen Sareth, který je po ukončení svých studií (a složení finální zkoušky která slouží jako tutoriál) poslán do města Stonehelm aby vypomohl s hledáním mocného artefaktu zvaném Lebka stínů! K tomu nám dopomáhej Xana (a Leanna) ! Jo, kdo že to jsou ty dvě? Xana je taková sexy sukuba, která se Sarethovi usídlila v hlavě a Leanna je něco jakoby počestná kněžka, která nás má doprovodit a pomoci na cestě za lebkou - a je taky řádně otravná z čehož plynou skvělé komentáře od Xany, která sleduje své vlastní cíle a nesnáší Leannu (klasika, dvě slepice na jednoho kohouta).


A ano, ještě je tu samozřejmě hlavní záporák Arantir, který chce lebku jen pro sebe, aby ovládl celý svět (ďábelský smích)!

Na 3D akci dobrý ne? Umístění hry je taktéž velice povedené a variabilní, přes městskou zástavbu se dostaneme do pískem zavátého chrámu, taktéž nechybí klasické stoky pod městem, obrovský chrám pavoučího boha by se také našel, jeskyně a skalní město plné orků, megalomanské mauzoleum plné nemrtvých a tak bych ještě mohl pokračovat delší dobu, prostě parádní fantasy setting!


Jo 3D akce říkáš, zbraně máme? Jasný a to plný ranec a jako bonus k tomu i magii a vývoj Saretha v průběhu hry.. vono to je totiž trochu šmrnclé RPG, víte? Za plnění hlavních úkolů hry, tak i těch nepovinných (ze kterých plyne větvení hry a následné konce, které jsou myslím tři), dostáváme body zkušenosti, které následně můžeme investovat klasicky do síly, magie, zdraví atp.. je toho kupodivu dost a od toho se následně odvíjí směřování naší postavy - jestli se bude jednat o bojovníka či kouzelníka.

Já tedy zvolil takový střed, tj. od každého trochu a nebyla to upřímně dobrá volba, jelikož třeba v případě zbraní a zbroje potřebuje postava být na určitém levelu síly aby je mohla vůbec používat a to stejné v případě magického zaměření, chce panáček posílat krásný, kulaťoučký ohnivý koule? Jasný, nechť dá body do kolonky spříznění s magií, no a vzhledem k tomu, že bodíků není nějak extra a vyšší levely dovedností potřebují více bodíků, tak se nikdy v průběhu hry nevylevelujeme na max ve všech možnostech, takže je třeba přemýšlet!


Mimochodem ztvárnění zbraní a kouzel je na perfektní úrovni a celou tu dobu mne bavilo máchat mečem (stejný styl jako např v Aréně, kdy pohybem myši hýbeme zbraní) tak i sesílání kouzel má ty správné grády a efekty! Jo a je tu i možnost vykovat si v kovárně vlastní zbraň, pokud na to najdeme vše potřebné (já si ukoval pěkný ohnivý meč, heč!).. anebo hledat skrytá místa a tím se dostat k magickým zbraním.. 


Zbraní je k dispozici opravdu kupa, přes různé hole, meče, sekáče, dýky, luky... přičemž ke každé zbrani existuje její mocnější magicky upravená alternativa .. kouzla jako ohnivé šípy, firebally, zmražení, elektrické blesky ... jsou taktéž k dispozici.


Zbraním sekundují podpůrné magické prsteny které regenerují životy/manu, či přidávají postavě "buffy" no a také zde jsou různé třídy zbroje pro bojové postavy nebo různé magické róby pro... no přeci MAGICKY zaměřené postavy či zloděje (protože to jsou chcípáci a pořádnou zbroj neunesou, žejo)

A když už je krize a hloupý ork se pohybuje někde na okraji propasti/jámy/nebo pasti s bodáky, můžeme do něj prostě kopnout a tím ho zhodit/napíchnout a není třeba se tak vůbec srát se soubojem na meče, jo, nebo ho kouzlem zapálíme - zvláště vhodné na malé gobliny! (anebo zmrazíme a rozkopeme na kousíčky jako v Dukovi, muehehe! )

Inu, myslím, že si na své přijde každá zvrhlá duše!


Co ještě k tomu všemu dodat? Máme tu pěkný příběh s dobrou pointou a více konci, parádní grafika (kobky jsou děsivě atmosférické), výborný soubojový systém na blízko s možností dělat komba či to řešit na dálku pomocí magie a luku (..nebo prostě do všech kopat!), variabilní prostředí, docela vysokou obtížnost ( hlavně tedy ke konci, kde se objeví rytíři, draci, kyklopové, bubáci ) a tak akorát dlouhou herní dobu, že se jeden nestačí nudit! (dle STEAMU mi to trvalo 16hod)

Doporučení co pro vás mám - prostě si to zahrajte, doporučuje pět vlků z pěti!

PS: v určité části hry se můžeme transformovat na démona s dlouhým ocasem! No není to cool?!!! 
PS2: opravdu jsem psal o 3D akci a ne RPG.



Žádné komentáře:

Okomentovat