středa 14. srpna 2019

Nový přírustek do sbírky: Dungeon master

Za skučení větru a lomozu hromu se s děsivým skřípotem otevřela trouchnivá rakev ležící pod náhrobkem s vytesaným jménem "Dungeon Master" a do vlkodlačích pracek vydala svůj obsah!

Tato mrtvola tady hnila od roku 1987 kdy poprvé DM vyšel na Atari ST, následně vznikl port pro Amigu (rok 1988) a poté i pro PC ale to se již psal rok 1992. 
No a někdy z této doby asi pochází i verze, která se dostala do mých spárů - tím rokem si nejsem tedy zcela jist, jelikož je to vydání české a díky tomu je i "zmršena" krabice - anebo, jelikož tam je nápis Vision classics, tak se jedná o budget edici?  

 


Kvalitativně se však nemá za co stydět! jedná se o tvrdou kartonovou krabici s lesklým finišem, velikostně je to srovnatelné s bigboxy té doby, možná o pár milimetru nižší, tloušťka krabice je také standardní. 

Obsahově to je chudší, žádná mapa, letáčky, nic, jen 1x disketa s potiskem a manuál.

Ale pozor, manuál je kompletně v češtině a vytiknutý na velice kvalitním křídovém papíře a je i docla obsáhlý - 34 stran celkem a je tam i přeloženo "intro" tj. příběh, který nás uvedene do hry.


Stav, ve kterém se krabice nachází je roven stavu nového kousku a jsem za tento artefakt doby minulé velice rád, byť vedle balení DM2, které také mám, je to spíše takový chudý příbuzný.

Krabie od DM není malá, jen ta od DM2 je velká

7 komentářů:

  1. Za logo Vision / Score bych se ani nezlobil, ale teda nedat do krabice s dungeonem žádnou mapu, to je do nebe volající drzost a strašlivý nerozum! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jiste! Pochopim ze na ST, kdy to prvne vyslo byli radi ze to vydali, ale co se tyka potom pozdejsi releasu na Amiga a PC tak tam si s tim mohli dat trochu prace, vzhledem k tomu, jaky ta hra mela uspech a prodej v te dobe. Dival jsem se i na ty puvodni US baleni a krome layoutu klavesnice tam asi vice nic nebylo, oproti tomu co mam ja v CZ verzi. Ve srovnani napr s EYE OF THE BEHOLDER1 z roku 91 nebo ULTIMA UNDERWORLD z roku 92 je baleni, resp absence mapy neodpustitelna!

      Vymazat
  2. Moc pěkné, kdysi jsem měl tuto verzi, kupoval jsem ji přímo ve Vision někdy snad v roce 1996 nebo 97 ve Visionu Ostravě. Pak jsem ji střelil a později si sehnal zajímavé amigácké vydání ve zvláštně velké skoro čtvercové krabici, vyšlo to pod vydavatelstvím Psygnosis a je to kompilace Dungeon Mastera s Chaos Strikes Back se všemi tištěnými materiály (manuály a tak).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji, jsem take rad ze se mi toto podarilo sehnat a jeste za velice mrzky peniz! Do Visionu v Ostrave kousek od radnice jsem jako male vlce take chodival obdivovat precpane police s bigboxy, vzdycky jsem si od tama bral reklamni letaky a jejich "katalog" kde jsem pak doma zaskrtaval co bych si rad koupil a zahral, no jak to dopadlo, penize na to nebyly tak zustalo u zaskrtavani a vyuzivani ruznych kamaradskych kontaktu anebo zdorju co mel bracha z VSB.
      No a tim svym sberatelstvim vlastne odcinuji hrichy mladi, kdy jsem si tu krabicku nemohl koupit...

      Vymazat
    2. Tak to mám stejně, 1. fáze první polovina 90. let: dostal jsem počítač a byl jsem rád za každou Verbatimku, na kterou jsem si mohl od kamaráda nahrát hru a pečlivě si popsat štítek, měl jsem toho celé krabice. 2. fáze druhá polovina 90. let, návštěvy Vision, kde jsem si za peníze ušetřené za obědy kupoval slevněné edice krabicovek i jewel classic boxů, takové ty Power pluska a pod. Stálo to vždycky 500, jeden měsíc jedna hra, první krabicovky doma. Ale zdaleka to nemělo šanci naplnit to, co jsem vše chtěl. 3. fáze, první polovina 2000 let - byl jsem rád za každé originál sehnané CD na eBayi svých oblíbených her, sttačila mi jen placka, prostě mít to origoš na origoš médiu. 4. fáze, druhá polovina roku 2000 až do teď, zběsilé shánění plnohodnotných krabic všeho, co se mi před tím podvedlo sehnat jen na plackách, dokonce jsem přestal bazírovat na CD, jakoby najednou pro mě v dobách jistoty instalaček na GoGu začaly být diskety v krabicích větší vzácností :-)

      Vymazat
    3. He,he, vypada to ze jsme podobny rocnik.Ja tedy nesetril na obedech, ale nekupoval jsem si mesicnik na MHD a za to jsem ruzne pres Avizo shanel hry, v te dobe se tak dobre daly koupit krabicove verze a za rozumne penize, takto mam treba Mechwarriory,Indiana jones atp..
      Jednu dobu jsem se ale zblaznil a vetsi cas svych big boxu rozprodal do Game2K za smesne penize, do dneska toho lituji, vetsinu jsem sice sehnal zpet, ale krabicovky agenta mlicnaka, 7 dni a 7 noci, Osli ostrov ... tohle vsechno jsem mel nakoupene v tehdejsi Alfa computer, tam kupodivu take prodavali docela dost big boxu..

      Vymazat
    4. Tak to mě takové ty prodejní amoky periodicky chytají tak co 5 let a taky toho pak většinou lituji. Prodal jsem třeba System Shock, Arcanum, TFX, MAster of Magic, Elite2: Frontier a vše za směšné částky...no aspoň že ten Master of Magic už mám zpátky a Frontiera jsem si sehnal v ještě bohatší krabici v Amiga verzi, před tím jsem měl z Visionu za 500 tu PC CD verzi. Měla manuál bohatý, ale nebyla tam mapa galaxie. Spoustu her jsem bohužel už zpět ale nesehnal. V nedávném prodejním amoku malem padla za oběť The Magic Candle trilogie, ale tak nějak podvědomě jsem ji na Auklru strašně nadsadil, aby to nikdo nekoupil. Po roce jsem to přestal prodávat a říkal jsem si, vole, někdo ze známých to rozehraje a bude referovat, jaká je to pecka a já si budu pak škubat vlasy, že jsem to neměl prodávat :-)

      Vymazat