úterý 20. srpna 2019

Dohráno: Lands Of Lore: The Throne of Chaos


Bylo nebylo, v zemi vzdálené, rozprostíralo se království okolo mocného hradu Gladstone. Král Richard zde vládnoucí byl ušlechtilým a spravedlivým panovníkem a lid jeho zde byl spokojen. Jednoho dne se však objevila zlá čarodějnice Scotia, které tento stav tak úplně nevyhovoval a tak se jala v opuštěných dolech za pomoci svých skřetích posluhovačů hledat mocný prsten s asi nepřeložitelným názvem "Nether Mask", který ji mohl propůjčit podobu jakékoli bytosti.

Pomocí tohoto prstenu se následně chtěla zmocnit celého království a začít vykořisťovat nebohé robotníky zde žijící.Jenže!Vrabci na střeše toto vyštěbetali všem okolo a tak král zorganizoval tresnou výpravu, která měla za úkol získat náhrdelník pravdy, který by odhalil všechny Scotiiny nekalosti..

 


Kdyby strávila hodinu v koupelně, jako typická žena, výsledek by byl stejný i bez kopání..

Jo, jenže pak se to nějak celé posralo, Scotia na krále seslala nějaké ošklivé kouzlo, které z něho začalo vysávat životní energii a proto ho jeho nejvěrnější uložili do hibernace a nás vyslali pro elixír, který by králi vrátil zpátky barvu...  krále zbavil nákazy... Tož pěkné, ne?


Po té co se Westwoodi rozhádali s SSI a sežral je moloh Virgin, rozhodli se udělat svůj vlastní velký dungeon (předtím dělali Eye of the beholder I a II) a na LoL je krásně vidět, že zkušenosti měli opravdu veliké!


Jako první zaujme nádherný vizuál, tohle je opravdu zlatá doba VGA grafiky (stejně tak jako jejich adventurní Kyrandie atp..), chlapci a děvčata byli (jsou?) opravdu profíci, což bylo vidět i na prodejích - cca  250 tis ks do roku 96 (včetně CD-ROM reedice z roku 94).


Zvuková stránka věci se vedle grafiky také nemusí krčit v koutě - CD verze byla kompletně namluvena, nádherná MIDI hudba se měnila s každou lokací a zbraně řinčely a příšery chroptěly tak jako by měly.

Hratelnost řekl bych, byla také průlomová, nejednalo se o žádný hardcore dungeon, ale o pohodovou cca 15ti hodinovou plynulou jízdu s občasným zásekem, na který však stačí asi i běžné pařanské IQ. Hned od začátku hry je k dispozici parádní automapa, která zakresluje nejen tajná tlačítka ve zdech, ale i iluzorní zdi, takže bloudění je hned snadnější.


Postavy nám automaticky postupem hrou levelují a nejrychleji samozřejmě v tom, co nejvíce používají - boj/magie/obratnost, pro někoho výhoda, pro dalšího opruz, že si nemůže bodíky rozdělit sám dle libosti.

Klasické propriety jako jsou propadla, pasti, teleporty ... jsou obsaženy a k tomu kopa všelijakých různých monster od obyčejných lapků, kostlivců, přerostlých sršňů, orků, duchů ... prostě klasická AD&D sebranka.


Za obludkami nezaostává prostředí, lesy, doly, jeskyně, hrady, kobky ... každé na vás dýchne svou osobitou atmosférou a vizuálem (hledím na tebe Stonekeepe, kde jsi vykrádal sám sebe a prostředí jen obarvil jinak!) , takže ani nebaví občasné chození tam a zase zpátky, když člověk neví coby a nenašel to ani v OBI!


Co nakonec, snad jen dvě výtky, které mám - nevyvážená obtížnost v bílé věži patro třetí, neustále se zde obnovovali duchové, které bylo těžké zabít (a to i pomocí "magických" mečů), tohle byl opravdu opruz a zbytečný "killing fest" a pak na samotném konci, je potřeba získat sošku, která je potřeba k dokončení hry. OK, prohledat patro a najdu, ne? No, NE! Ona ta soška je totiž za dveřmi, ke kterým neexistuje klíč a je třeba je vypáčit, jenže vzhledem k tomu že to je konec hry, je třeba mít jednu z postav vytrénovanou na dostatečné obratnosti, aby ten zámek vypáčit mohla - proč mě hra k tomu nutí?? 
Jelikož jsem se obratnosti jako takové nevěnoval, tak jsem se zasekl a byl nucen použít návod, abych zjistil co dělám špatně, nebo co mi uniklo.Grindovat se mi opravdu nechtělo a tak jsem využil výbornou "trainer" utilitku Scotia a prostě si u jedné postavy statistiky zvedl tak, abych ten zámek vypáčil - pokud by to někoho zajímalo, utilitka je opravdu všestraná, upraví save, dodá kouzla, předměty, vylepší statistiky, posune vás kamkoliv na mapě atp... - tak ji najdete ZDE


Nicméně i přesto jsem nadšen a jsem rád za tuto týdenní pohodovou pařbu! Takže doporučují čtyři vlci z pěti!

- na zadní straně krabice jsou pro mě záhadné obrázky, je to vůbec možné?
   - ozubená "kolo" je zde vyfoceno někde venku/jeskyni, ale ve hře je potkáte pouze ve finálním hradě?
   - kniha kouzel obsahuje mi neznámá kouzla (vortex,ice wall), je možné mít jiná kouzla s jinou postavou?
   - v partě je nějaká divná hobitice či trpaslice, tuhle jsem nikde ve hře nepotkal (kočka taky vypadá jinak) ?



2 komentáře:

  1. LoL1 je jeden z nejlepších dungeonů, RPG sysytém rozdělen na Fighter, Rogue a mage je sice osekaný na dřeň ve srovnání třeba s Dungeon Masterem, nicméně kombinací s lineární a o to propracovanější, dějovou linkou je tento dungeon svého času naprosto jedinečný. A grafika, ta byla naprosto TOP a stále je.

    OdpovědětVymazat
  2. Ha! Lands of Lore jsem asi před čtvrt rokem rozehrál, jsem tak ve 3/4 hry, ale pro nedostatek času jsem to musel uložit k ledu. Ale samozřejmě se k tomu plánuju vrátit, už jen kvůli audiovizuální stránce, která, jak podotýkáš, jako by Kyrandii z oka vypadla :) Hraje se to pohodově, mě osobně ale trochu nebaví omezený inventář, furt mám plno, nerad zahazuju předměty, když nevím, zda je budu / nebudu potřebovat :)

    OdpovědětVymazat