neděle 25. února 2018

Tak jsem si ho pořídíl taky ... Kingdom come

Snažil jsem se odolat. I odolával jsem, dlouho.. něco málo přes týden .. vzhledem k všeobecné okolní masáži v médiích, houfu článků na světové síti sítí, nekonečné diskuzi na databázi her .. jsem nakonec podlehl a na temné straně internetu zakoupil v ten čas již nesehnatelnou, nerozbalenou sběratelskou edici.
Nasadiv si růžové brýle, ignoroval jsem zkazky o špatné optimalizaci i bugovosti, odvážně jsem  ve své STEAM knihovně třesoucí se rukou zadal aktivační klíč. Následně světla v místnosti na pár sekund pohasla, v dáli se ozval Vávrův chechot a pak už konečně začalo stahování tohoto macka (30+ GB), hodinka mne asi čeká ...

V ten čas jsem začal rozjímat nad tím, jestli má mocná sestava z minulého milénia, toto rozjede! I řekl jsem si, vždyť proslulý DJ z oldgames toto rozjel, rozuměj OLDGAMES rovná se OLDCOMP, žejo přeci ... uklidněn touto myšlenkou, otevřel jsem chmelovou pochoutku a maloval si, jak to všem v roli Jindřicha nandám.

Po třech "pochoutkách" jsem se té chvíle dočkal!

S chladnou hlavou klikám na tlačítko "HRÁT", pár sekund nato se hra spouští, vypadá to slibně, najelo to rychle (chvála božskému SSD), intro jede parádně! (statické obrázky s textem), v menu se tráva vlní, listy na stromě houpou, CooL! Asi nové patche zlepšily optimalizaci, nebojácně lezu do menu nastavení grafiky a nastavuji křišťálových 1280x720, střední detaily, zapínám ukazatel FPS ať se mohu kochat a dávám novou hru.

 Začíná to vážně optimisticky, filmově střižený průlet krajinou s doprovodným textem, ukazatel snímků atakuje hranici 60FPS, no božííí, mnu si packy a chápu se myšáka.

Už jsem tam! Ve hře .. vyoraný Jindřich přes celou obrazovku v diskuzi se svou matkou, ukazatel snímků klesá na 30 a něco, optimismus mne stále neopouští, grafika vypadá skvěle i tak! Odbydu si prvotní rozhovor a vyrážím ze světnice a chalupy ven.

To jsem asi neměl dělat.

Počítadlo skáče od 20ti do 26 FPS.

Venku to vypadá moc hezky, semo tamo se to samo zastaví, abych se mohl kochat detaily ( FPS na 5ti ), pak se to zase rozhrká na 26 - 27.

Jdu za tátou kovářem, stabilních 28 FPS.

Nechce se mi s ním mluvit, jdu dolů do vesnice.

19 FPS.

Potkávám strážného .. jsem zvědav na ten zatracovaný / milovaný soubojový systém, zaútočím na něj pěstí.

Chyba, FPS 4-6 .

Nejsem schopen cokoliv trefit, červená obrazovka, zdá se mi to, nebo na mne hra řve kurva? 

FPS 2-4, objevili se totiž další dva strážní.

Hystericky mačkám ALT+F4, v systému jsem hned, snažím se hledat nějaké "performance tweaky" avšak i po jejich aplikaci (např V-SYNC OFF), není zlepšení na úrovni hratelnosti.

Opět zpět do systému, otevírám známý obchod s komponenty a do košíku házím 
CPU CORE I3 8100 na 3.6Ghz (výkonnostně by měl být lepší než Core I5 2500K což je minimum pro hru) Nakonec tedy Intel Core i3-8350K coffee lake na 4GHz, který jsem hned přetaktoval na 4,5GHz
k tomu desku, co umí ovládat coffee lake procesory (Z370 chipset)
16GB DDR4 RAM

Bratru něco přes 11K , na grafiku již nezůstane, použiji svoji stávající GTX650TI (což je mimochodem také deklarované minimum pro hru).

Tož tak to jsem zvědav,takže místo dojmů a průjmů ze hry, nabízím alespoň unboxing...

Jo a na čem že jsem to chtěl rozjet...? Inu, mocný, ba přímo ďábelský CORE2DUO 8400 na 3GHz, 8GB ram, Nvidia GTX650TI s 1GB, SSD disk.. tož kurňa, do teď mi na tom všechny pecky jely - viz hry, o kterých jsem psal na blogu, tak já nevím kde je chyba.

Zasrané internety, zase mne donutily k něčemu, co jsem vlastně nepotřeboval, že..

Krabice veliká, slibujíc plno pokladů uvnitř..

 .. pokladnice otevřena ..

.. zde prosím vidíme hrací kostky, ke každé správné pijatice patří trocha hazardu, že?

 George Henry, the dragon slayer, i když vlastně néé, tady žádní draci nejsou + obal na všechna ta DVD.

Která jsou celkem čtyři + bonusové CD se soundtrackem.

K tomu jedno tričko velikosti "L" , kupodivu mi padne dobře.

 Z jedné strany mapa, z druhé strany plakát.. toto mne vcelku naštvalo, tisk na papír, rozměr cca 40x60 cm, čekal jsem plátěnou mapu... avšak, opět zapracovala temná strana a za pár zlatek ke mne již putuje mapa plátěná.


Přibalen jest art book, velice kvalitní papír a tisk, komplet v AJ 

A jako poslední se v krabici nacházela zlatá mince

Ve výsledku velice pěkné balení, takový závan starých času, kdy se takovéto věci přidávali k různým Beholderům či Ultimám.
Jediné, co mne mrzí, je od novoty natrhnutá vložka krabice, která třímala DVD a tisk mapy na lesklý papír.. 

A jelikož se mi ta mapa lesklá fakt nelíbila, tak už mám mapu látkovou, haf!


2 komentáře:

  1. Ta krabice je skvostná :) Já byl ve spouštění o něco úspěšnější (i5-3570, GTX750Ti, 12GB RAM), někde kolem středních detailů bych 30fps udržel, ale rozhodl jsem se počkat až na novou grafickou kartu. Bohužel vzhledem k aktuálním cenám můžu čekat docela dlouho :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, krabice je super, má už své trvalé místo na mé stěně slávy!
      Svatá pravda, trh s grafikami je řádně pokroucen, ale už se GTX1050TI začínají blížit hranici 4k což už bych asi akceptoval, ale upřímně, nahráno mám kolem 50ti hodin a nějak mi grafika nepřijde nekoukatelná, ale to může být dáno i tím, že jsem vyšší detaily zatím neviděl :-D nicméně zábava je to i tak! Dílo se vážně povedlo.

      Vymazat